Міністерство освіти і науки доручило департаментам освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій припинити практику звітування, яке не передбачено законодавством, загальноосвітніми навчальними закладами про проведення виховних, позаурочних та позашкільних заходів. Відповідна норма міститься у наказі відомства щодо результатів дослідження «Діти і папери, як досягти балансу в школі».
Також державні адміністрації мають припинити необхідність дублювання на паперовому носії документів, що складені в електронній формі з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Моніторинг виконання зазначених рішень та реагування на виявлені випадки порушень покладено на департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН.
Як відомо, проект EdCamp, який має на меті подолати бюрократичні процеси в українській школі, представив проміжний звіт за результатами опитування педагогів та шкільних адміністраторів, що здійснювався в рамках ініціативи «Діти і папери: як досягти балансу у школі?».
Аналіз опитування свідчить про те, що вчителі та адміністратори шкіл витрачають на шкільну «паперову творчість» значну частину свого робочого часу, а на друк документів щороку витрачаються мільйони гривень.
MIHICTEPCTBO ОСВІТИ I НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 1593 від 22 грудня 2016 року
Про результати дослідження
«Діти і папери; як досягти балансу в школі»
Із метою реалізації одного з пріоритетів освітньої політики Уряду щодо дебюрократизації освітньої діяльності та впровадження результатів дослідження «Діти і папери: як досягти балансу в школі» (http://bit.ly/childrenandpapersfinal), проведеного Міністерством освіти і науки України спільно з громадською організацією «ЕдКемп Україна» НАКАЗУЮ:
1. Затвердити склад робочої групи з дебюрократизації шкільної діяльності згідно з додатком.
2. Робочій групі:
1) до 15 березня 2017 року розробити проект оновленої Типової Інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності та подати для оприлюднення її на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України для громадського обговорення;
2) до 15 березня 2017 року розробити перелік та проекти розпорядчих документів, що регламентуватимуть спрощення діяльності педагогів і адміністрації навчальних закладів системи загальної середньої освіти з ведення шкільної документації, урегулювання питання щодо здійснення вчителями обліку дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу, написання планів та звітів стосовно проведення виховних, предметних заходів, відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів та подати для оприлюднення зазначені вище перелік та проекти на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України для громадського обговорення;
3) до 10 квітня 2017 року розробити та подати на затвердження програму реалізації пілотного проекту з дебюрократизації освіти у Львівській, Харківській областях та м. Києві.
3. Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій припинити практику:
1) звітування, що не передбачено законодавством, загальноосвітніми навчальними закладами стосовно проведення виховних, позаурочних, позашкільних заходів;
2) дублювання на паперовому носії документів, складених в електронній формі з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
4. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенку Ю. Г.) спільно з робочою групою запровадити моніторинг оцінювання та коригування запроваджуваних заходів, а також можливості реагування на виявлені випадки порушення досягнутих рішень.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П. К.
Міністр Л. М. Гриневич
Джерело: http://osvita.ua/school/53632/ |