КОНСПЕКТ УРОКУ З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ 7 КЛАСУ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІ В І ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ
ТЕМА «Тектонічна структура, рельєф, корисні копалини Південної Америки»
Вчитель географі Смиченко Лариса Давлетівна
Калинівська ЗОШ І – ІІІст.
Рельєф і корисні копалини Південної Америки.
Мета : сформувати в учнів поняття про розташування форм рельєфу та родовищ корисних копалин на території Південної Америки;
Направити учнів на пошук певних закономірностей у розташуванні корисних копалин;розвивати логічне мислення учнів на основі вирішення проблемних питань , встановлення взаемозв’язків між тектонічною будовою, рельєфом і корисними копалинами.
Удосконалити практичні навички учнів працювати з картами ;
Виховувати цікавість до вивчення курсу географії.
Очікувані результати :
Після закінчення уроку учень
знає - Рельєф , тектонічну будову , корисні копалини Південної Америки;
пояснює – закономірності поширення основних форм рельєфу та корисні копалини;
знаходить і показує на карті географічні об’єкти материка – низовини: Амазонська,Орінокська ,Ла – Платська ;
плоскогір’я- Бразильське,Гвіанське;
гори: Анди ( г. Аконкагуа );вулкан Котопахі.
Обладнання : фізична карта Південної Америки, картини природи материка , атласи, підручник комп’ютер.
Інформаційний ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=SH2mihSLl3w
Методи і прийоми: гра «Географічна розминка», прийом «Інтелектуальна розминка», прийом « Картографічний практикум» , прийом « Практична лабораторія», прийом» Роблю висновок», метод « Рюкзак».
Тип уроку : комбінований
Хід уроку
Єдиний шлях,що веде до знання , - це діяльність
Б.Шоу
І.Організаційний момент
Па м’ятка уроку
Посміхніться один одному.
Будьте уважними .
Не бійтеся помилитися .
Робіть висновки самостійно
Успіхів в роботі!
ІІ Актуалізація опорних знань та вмінь
1.Прийом »Географічний розминка»( учень загадує географічний об’єкт , другий учень показує на карті).
2.Блицопитування( інтелектуальна розминка).
1.У яких півкулях розташована Південна Америка?
2.Які острови прилягають до материка
3..Як впливає географічне положення материка на його природу?
4. Чим відрізняється географічне положення Південної Америки від географічного положення Африки?
5.Назвіть імена мореплавців і вчених – дослідників материка.
ІІІ Мотивація уроку
Керуючись планом вивчення материка , ми переходимо до вивчення форм рельєфу материка Південна Америка, корисних копалин. Формування рельєфу та утворення корисних копалин пов’язані з геологічною історією певною території. Як ці зв’язки проявляються в Південній Америці?Які особливості геологічної будови, закономірності розміщення основних форм рельєфу та корисних копалин на материку?
Згадаємо основні положення теорії літосферних плит та спробуємо застосувати їх до тектонічної карти Південної Америки.
1Що таке рельєф?
Які є основні форми рельєфу?
3 У чому полягає основний зміст теорії про рух літосферних плит?
4 Які за походженням бувають корисні копалини?
ІV Вивчення нового матеріалу .
Розповідь учителя з елементами бесіди.
Для засвоєння теми будемо застосовувати метод» наложення» або порівняння при аналізі карт.
Згадайте які карти нам потрібні для вивчення теми « Рельєф Південної Америки »?
Прийом «Творча лабораторія»
1. Визначте які тектонічні структури лежать в основі материка
2.Визначте яка платформа лежить в основі материка?
3 Назвіть рівнини , що відповідають цій платформі?
5 Назвіть причину утворення гірської системи Анд. Чому Анди сформувалися на заході материка,а не на сході материка?
Робота з підручником « Мої дослідження»( сторінка83 підручник))
Прийом « Роблю висновок»
Доповни речення
1.За особливостями рельєфу Південну Америку можна умовно поділіти на ……. части.
2.На сході та в центрі розташовані …., на заході , на півночі …..
Прийом « Я розумію»
Що спільного й відмінного в рельєфі Південної Америки і Африки?
Корисні копалини Південної Америки.
Материк багатий на різні види корисних копалин.
Розповідь учителя з елементами бесіди
1 Де розміщені родовища нафти та газу?
2 Чому материк дуже багатий на рудні корисні копалини
3 У чому полягають причини зосередження найбагатших родовищ кольорових металів в Андах?
Прийом « Картографічний практикум»
Використовуючи карти атласу заповнити таблицю « Зв'язок тектонічної будови, рельєфу , корисних копалин».
Частини материка
|
Тектонічні структури
|
Корисні копалини
|
Анди
|
|
|
Бразильське плоскогірья
|
|
|
Амазонська низовина
|
|
|
Прийом « Роблю висновки»
V.Закріплення нових знань
1.Практична лабораторія. Надпишіть на контурній карті назви основних форм рельєфу Південної Америки, позначте найвищі точки гір.
2.Метод « Рюкзак» Учні записують відповідь на за питання: «Які з тих знань, умінь , що отримали на уроці , ти візьмеш із собою для використання на інших уроках,для виконання домашнього завдання, тематичного оцінювання?»
VІ.Домашнє завдання
1 опрацюйте параграф22
2.Скласти кросворд « Рельєф Південної Америки».
нові материка? |