Головні ідеї тренінгу:
Взаєзв’язок живого та неживого в природі;
багатогранність цінностей природи ( матеріальних, емоційних, естетичних),
невідповідність соціально – економічного розвитку законам природи як причини багатьох проблем сучасності,
необхідність оптимізації відносин суспільства і природи.
власна відповідальність кожного за стан навколишнього середовища.
Мета тренінгу: сприяти самопізнанню , духовному становленню , гармонізації особистості.
Обладнання:роз. даткові матеріали :кольорові аркуші паперу, ватман, фломастери,фіто чай, плакат «Берег надії» « Берег здійснених надій»,чайники,склянки, стікери, крейда., мультимедійне обладнання, «Зелений пакет».
Вправа «Мотивація»(5 хв).
Мета : мотивувати діяльність учасників тренінгу.
Ресурсне забезпечення:інформаційне повідомлення.
Яблуко – модель Землі.
Мета :показати обмеженість природних ресурсів на Землі.
Матеріали: ніж, велике яблуко, тарілка.
Вправа « Кошик сподівань»(3хв.)
Ресурсне забезпечення: кошик, стікери.
Пропонує всім учасникам промовити в голос свої очікування від тренінгу, і записавши їх на стікерах . Учасників прошу підійти до намальованого « берега надії».
Вправа « Правила роботи «(3хв.)
Мета : створити правила роботи в групі, сприяти створенню доброзичливої атмосфери під час заняття.
Ресурсне забезпечення:кольорові аркуші паперу, маркери
Вправа « Екологічний знак»(15хв.)
Мета: показати унікальність і вразливість природи свого краю.
Ресурсне забезпечення: ватман, фломастери, кольорові олівці.
Хід вправи
Учасники продивляються кадри екологічної стежки.
Завдання : намалювати ескіз екологічного знака , який можна поставити біля школи, ставка, ялинок, лісосмуги.
Вправа. Гра» Як зберегти природу»(1хв.)
Мета: підняти настрій учасникам тренінгу.
Вправа: « Фіточай»(7хв.)
Мета : ознайомити учасників тренінгу з лікувальними властивостями рослин краю, спонукати до роздумів про заміну хімічних лікарських препаратів натуральними.) .
Ресурсне забезпечення:чайники з фіто чаєм, склянки.
Хід вправи
Учасникам пропонують фіто чаї.
Завдання: визначити , із якої рослини чай.
Ознайомлення з інформаційним матеріалом « Зеленого пакету». »Природні методи лікування. Лікарські рослини».
Вправа «Австралійський дощ»(1хв.)
Мета : дати можливість учасникам тренінгу розм’яти мя’зи і відпочити.
Вправа « Заклик»(5хв).
Мета: сприяти усвідомленню тісного зв’язку людини з природою; спонукати учасників тренінгу до позитивного ставлення до навколишнього світу , зробити свій внесок у збереженні природи свого краю.
Перегляд Зелений пакет» Наша Земля у майбутньому «
Завдання . Звернутися до людей з закликом ,який спонукав би охороняти природу , раціонально використовувати її багатства рідного краю.
Захист: Кожна група представляє результати роботи.
Вправа « Зворотній зв'язок» (5хв.)
Мета» отримати зворотній зв'язок від учасників про отримані під час заняття знання і враження.
Ресурсне забезпечення: плакат» берег здійснених мрій»
Хід вправи
Учасники тренінгу вголос висловлюють свої враження та отримані знання. Чиї очікування збулися –прикріплюють бо берега здійснених мрій. А чиї не збулися – залишають коло « берега надій».
Вправа : « Прощання»(5хв.)
Дівчинка з глобусом
Учні стають колом і , передаючи одне одному глобус , висловлюють своє ставлення до теми уроку
Якщо планета була в моїх руках , то я б…
Заключне слово вчителя |