Урок геометрії
Тема : Розв’язування прямокутних трикутників. Теорема Піфагора.
Мета: Повторити , узагальнити і систематизувати знання учнів про прямокутний трикутник;
- Про співвідношення в прямокутному трикутнику ;
- Продовжувати вдосконалювати вміння і навички учнів знаходити невідомі елементи прямокутного трикутника;
- Розв’язувати прикладні задачі;
- Розвивати логічне мислення, математичну мову;
- Виховувати самостійність, відповідальність, інтерес до геометрії.
Девіз уроку: « Не досить мати гарний розум, головне – раціонально його використовувати».
Обладнання: Портрет Піфагора, план , таблиця – завдання, картки для індивідуальної роботи.
Хід уроку.
І Організаційний етап.
Доброго дня! Сьогодні ми проводимо підсумковий урок по темі « Розв’язування прямокутних трикутників. Теорема Піфагора» .
На уроці ми повинні повторити , узагальнити , систематизувати знання про прямокутний трикутник, про співвідношення в прямокутному трикутнику, як знаходити невідомі елементи , та як розв’язувати прикладні задачі.
До нас на урок завітали учні 9 і 11 класів .Вони прийшли щоб повторити матеріал , адже їм здавати ДПА і ЗНО і щоб подивитися які ви уважні , кмітливі , розумні.
Сподіваюсь , що ви будете чудовими учнями і демонструєте свої знання і вміння. Налаштуйтеся на робочу атмосферу , ми сьогодні працюємо під девізом « не досить мати гарний розум, головне – раціонально його використовувати.»
ІІ Основна частина.
А урок у нас проходитиме у вигляді міні – конференц за таким планом;
1.Теоретичний матеріал.
2. Історична довідка.
3.Взаємозв’язок між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику.
4.Розв’язування прикладних задач.
( Учні 8 класу виступатимуть за таким планом ви повинні слухати , і задачі які вам будуть пропонувати розв’язувати на листочках , в кінці уроку листочки здасте і оцінки одержите).
( Виступи учнів по плану).
ІІІ Виконання завдань на закріплення вмінь і навичок.
1.Дано таблицю , у якій а, в – катети , с – гіпотенуза.
Заповніть порожні клітини.
а
|
в
|
с
|
6
|
8
|
10
|
5
|
5
|
5
|
16
|
12
|
20
|
15
|
20
|
25
|
2.Який трикутник називається єгипетським?.
Чи є серед трикутників , що на таблиці – єгипетський?
3.Задача. Ми з вами в літаку. Він перебуває на висоті 10 км. На землі ми подолати шлях 24 км. Яку відстань пролетив літак у повітрі з моменту зльоту?.
Розв’язування.
(Виступи учнів по 3 і 4 питаннях).
Задача ( повторити відомості про ромб).
Вправа « Мікрофон»
4. Сторона ромба а =25 см., а одна з діагоналей – 30 см. Знайти другу діагональ і кути ромба.
Розв’язування.
IV.Робота ( індивідуальне завдання по карточках).
V. Підсумок уроку. Вправа « Закінчить речення … «
- Согодні на уроці я повторив ….
-На уроці я навчився …
- Самими активними на уроці були …
VІ. Домашнє завдання: повторити теоретичний матеріал. Дорозв’язати задачі
Дякую за співпрацю!
|